Moni's

24.3.06

Jurnal :: Filantropica

Ieri a fost, din nou, un eveniment organizat de asociatia de romani de la Rutgers: seara de film, si ne-am uitat la "Filantropica". Cei care mai studiaza prin state stiu ca universitatile organizeaza fel de fel de evenimente, pentru ca studentilor sa li se pare ca au viata sociala. De fapt, sa nu poata nimeni sa se planga ca nu are ocazia sa socializeze. Daca ar avea grija sa aiba si timp sa socializeze, ar fi si mai bine :).

Asadar am vazut a treia oara in viata mea filmul care s-a filmat in liceul unde am invatat si eu. Liceu de liceu, clar :)). Mi-a placut ca a venit foarte multa lume. Evenimentul asta a fost organizat in cadrul intalnirilor asociatiei studentilor internationali care au loc in fiecare saptamana. Si in fiecare saptamana cineva vine cu un film din tzara lui. De obicei, vin cam 20-30 de oameni. Aseara au fost 70, cantitatea de argentinieni depasind cantitatea de romani (ignoram faptul ca nr de studenti argentinieni de la Rutgers e mult mai mare decat numarul de romani de aici) si le-a placut! A venit chiar si Vivi, de la el de la oras pana la noi la tzara, numai ca sa vada filmul asta pe care il are si acasa pe dvd si ca sa manance o pizza total crappy in student center. Trebuie sa aiba legatura cu dorul de duca :)

Mie filmul nu mi-a mai placut atat de mult ca datile trecute, dar cand s-a terminat eram total in atmosfera de acasa si nu-mi venea sa cred ca sunt in America. Ma asteptam sa ies afara si sa fie piata Unirii sau bulevardul Magheru, sa-l conduc pe Vivi pana la metrou si eu sa o iau pe jos spre casa, pe bulevard, si dupa juma de ora si sa fiu in camera mea, in patutzul meu sau whatever. M-am scuturat, am vorbit romaneste cu oameni care sunt aici demult si au putin accent american, i.e. am facut tranzitia, si mi-am revenit.

Ce inca nu inteleg si ma intrebam azi filosofic e de ce in toate filmele romanesti, femeile sunt atat de easy (ca sa nu zic altfel).. ? Filmul e bun, nu zic nu, si exista multe filme romanesti care sunt bune. Dar de unde cliseul asta?

5 Comentarii:

At 2:24 p.m., Blogger Cezar a spus...

Femeile par cam usuratice poate pentru ca filmele astea românesti sunt facute numai de barbati :-)

 
At 9:35 p.m., Anonymous Anonim a spus...

Pai si filmele americane sau frantuzesti de exemplu sunt facute de barbati.. de unde vine diferenta?

 
At 6:20 a.m., Anonymous Anonim a spus...

sunt de acord cu faptul ca se propaga prejudecati. cliseele alea la scot din sarite.
ieri am vazut ceva incredibil la TV: la Cluj a fost un raliu la care au oncurat numai tipe si premiile au fost date in produse de bucatarie!! :)) sa nu mori de ras?

cred ca prejudecatile merg mai departe in filme pentru ca e mai usor sa mergi pe ele decat sa inventezi personaje.
asa e si in scris. la admitere am dat proba de creativitate - suna aiurea, de fapt e vorba de redactare de naratiuni (short storie) si foarte multi mergeau pe stereotipuri pentru ca din doua fraze faceau personajul... Dar aia au picat! :))

 
At 10:35 a.m., Anonymous Anonim a spus...

Deci hilar de-a dreptul. Am ras de m-am spart! Daca ar auzi americanii (americancele) de chestia asta, ar iesi scandal international!! :))
Totusi, nu crezi ca daca ar "inventa un personaj" ar avea succes? In plus, ar fi original si ar placea, pentru ca ar fi mai realist, nu ? De ce nu face nimeni asta?

 
At 2:11 p.m., Blogger Alex Brie a spus...

Pentru ca la admitere ai proba contra timp, si a inventa un personaj complex, cu probleme existentiale si adancimi nebanuite, ar lua prea mult timp de gandire ;)

 

Trimiteți un comentariu

<< Home