Moni's

31.3.06

Food :: Paste&stuff

Apropos de faptul ca Sorin a zis ca haleala e unul din subiectele rar intalnite pe bloguri (de fapt, cred ca vorbea despre bloguri tematice, dar oricum), ma gandeam ca pe mine, de exemplu, ma intereseaza subiectul destul de mult. Dar nu cred ca un "blog gastronomic" ar avea atat de mult succes, ar castiga premii de originalitate, personalitate, etc, iar informatia de pe el s-ar gasi si in multe alte parti, de genul www.culinar.ro. Dar cred ca un blog care atinge subiectul din cand in cand poate sa adauge o aroma interesanta insemnarilor. Ceva de genul "azi va recomandam", sau "bai, bai, sa vezi ce am mancat azi!!"

In aceasta idee, si inspirata de chestii pe care le-am experimentat in domeniu in ultimul timp, o sa fac cateva recomandari/comentarii in acest sens. Probabil ca ar trebui sa precizez ca eu am niste gusturi foarte ciudate in materie de mancare, cei care ma cunosc stiu ca fac cele mai ciudate combinatii (hi, mom! :D), de aia daca vi se pare ca depasesc limita bunului simt in materie de combinatii, probabil ca aveti dreptate. DAR, deoarece de cand sunt aici am mancat fel de fel de chestii din diverse parti ale lumii, mi-am dat seama ca oricat de ciudata ar fi o combinatie de gusturi care iti place sau pe care o practici, exista o parte a lumii unde ea e total oficiala, aproape un standard sau parte e unei chestii care se mananca regulat. In plus, gusturile sunt o chestie total subiectiva (Alice inca se cruceste cand vede ca mananc pizza cu ketchup. Si Germania nu e atat de departe de Ro.. In plus, ei fac sosul de la paste cu vin!! etc etc)

Ziceam eu mai demult ca, desi exista in lume ideea ca americanii nu au mancare traditionala, si ca toate retetele sunt importate din diverse colturi ale lumii, de fapt chestia nu e chiar adevarata, ci exista o sumedenie de preparate delicioase care isi au originea pe aceste meleaguri.

Nu stiu daca Man'n'cheese e unul din ele :). Dar e super usor de preparat: iei cutia, fierbi pastele, adaugi sosul praf, amesteci si cina e gata. Si inca e una delicioasa. In plus, poti sa le adaugi absolut orice vrei, ca se preteaza (ketchup -> nuci, zahar, caramel, etc - neoficial!! :)) ), chestie care in ochii mei reprezinta un mare plus pentru un produs culinar.

A doua chestie foarte interesanta sunt gnocchi, paste facute nu numai din apa si faina (si ou pentru cele mai nobile), dar si din cartofi (si alte chestii). A gatit Alice o data (gatit = "iei cutia, fierbi pastele,.. ") si am ramas impresionata. Sunt unul din acele chestii din care mananci putin si iti ajunge pentru restul zilei (eventual saptamanii), chestie care reprezinta un mare plus in perioada asta in care nu ne permitem sa pierdem tipul mancand tot timpul. Recomand cu caldura.

Parte a faptului ca aici sunt atat de multi emigranti este diversitatea din toate punctele de vedere. Si pentru ca concentratia de chinezi e remarcabila, exista super (-mega = sunt chiar maari) market-uri in care totul (produse+oameni) e 99.9% chinezesc. Am fost cu un coleg chinez la cumparaturi in una din zile si cred ca eram singura chestie nechinezeasca de pe acolo. Poate pentru ca absolut tot materialul scris de acolo e in chinezeste (la fructe/legume de exemplu, dau si denumirea in engleza, cu font mic, probabil e o lege sau ceva). Dar e mult mai ieftin (statistica e bazata numai pe produsele vegetale, pentru ca m-am rezumat sa explorez zona unde intelegeam despre ce e vorba) decat la super-marketurile obisnuite. Am cumparat broccolli si ingrediente pentru o salata de primavara (cum mancam in Ro cand apareau rosiile - yam). Pana mai deunazi nu m-am atins de broccoli, dar l-am descoperit intamplator si l-am adoptat rapid, pentru ca e o leguma simpatica. Mie imi place sa il fac la tigaie, cu alte legume (ardei, ceapa), dar doar atat cat sa ramana crocant (in stilul chinezesc :o) )

Si apropos de salata de primavara, mi-am dat seama ca pentru mine, anotimpurile au gusturi: primavara apar rosiile, ridichiile, castravetii, etc, incepi sa mananci salate, vara tarzie apar pepenii, etc. Aici ai de toate tot timpul si la acelasi pret mereu (ca si in Ro gasesti pepene iarna, adus din Turcia, dar nu cumperi, pentru ca iarna are aroma de mar - in plus e prea scump sa-ti permiti sa mananci o cantitate satisfacatoare in fiecare zi :) ). Asa ca acum, ca am mancat salata de rosii, a venit primavara intr-adevar :)

7 Comentarii:

At 3:10 p.m., Anonymous Anonim a spus...

Apropos de mancarurile americane. mie sandviciurile lor mi se par superbe. Din punctul asta de vedere sunt un fel de Joe :).

Am fost si eu intr-un supermarket chinezesc, si e intradevar impresionant. O granada de chiestii gelatinoase (pe baza de tofu), plus ca mirosul iti cam taie orice pofta de mancare.

 
At 5:15 p.m., Anonymous Anonim a spus...

:)) mai ales in sectiunea cu peste, crabi, creveti, etc; asta a fost alt motiv pentru care am stat in vecinatatea fructelor si legumelor

 
At 3:05 a.m., Blogger Alex Brie a spus...

Apropo de chinese, who likes sushi? Dar nemuri? Dar ramen noodles? :D

 
At 6:35 a.m., Blogger Sorin a spus...

Postul tau demonstreaza, intr-un mod foarte simpatic, ca un blog pe teme gastronomice (si nu numai) ar putea completa interesant blogosfera romaneasca.
Preocuparea pentru tematica mancarii este evidenta aici.
Am scris mesajul la care te referi nu din pasiune pentru gastronomie, ci pentru ca unele situri si forumuri cu multi vizitatori isi provoaca oaspetii sa initieze un blog, fara sa le explice nimic despre felul in care se construieste un blog adevarat.
Cred ca macar o parte din cei care sunt “listati” ca titulari de bloguri goale au ceva interesant de spus si nu stiu cum sa procedeze.
De fapt, am vrut sa lansez o provocare pentru gasirea unei forme de scolire in domeniul blogurilor, accesibila pentru cat mai multi.
N-ai vreo idee?

 
At 10:46 a.m., Anonymous Anonim a spus...

Alex,

Sushi is THE BEST!! Toata viata o sa-mi amintesc acel "all you can eat" din vancouver undeam mancat prima data mancare japoneza..

Ramen noodles sunt chestiile alea lungi si subtiri si cretze care de obicei vin sub forma de supa la pachet cu 10/1$/euro ? :)) O innebuneam pe mama acasa ca mancam din alea, paste cu sos de chimicale - delicioase

Nu stiu ce sunt nemuri.. Recomanzi? :)

 
At 10:53 a.m., Anonymous Anonim a spus...

Sorin,

Eu cred ca o idee buna ar fi sa existe un blog pe care sa publice persoane care au "autoritate in domeniu" (care blogheaza bine si de mult timp) exact despre subiectul asta. Sunt sigura ca toti cei care scriu bloguri, se mai plimba pe net si ajung la fel de bloguri despre care au ceva interesant de comentat. Plus guidelines, asta se face, asta nu se face pentru ca.., asta e super-cool pentru ca.. si alte chestii de genul asta. Un fel de howTo sau howStuffWorks :)

 
At 2:16 a.m., Blogger RME a spus...

Na c-am uitat sa dau post shi am pierdut postul care il pregatisem. :P

La subiect: sushi este super nice. :-) Mai ales partea cu wasabi ma da pe spate. Tzinand seama ca savurez cu placere in fiecare dimineatza peshte marinat, un sushi la dinner e o continuare fireasca. :-)

Iar din categoria dulce: shrimp with walnuts trebuie musai incercat. :-)

 

Trimiteți un comentariu

<< Home