Moni's

13.10.05

America&me :: Studenti

Emfaza care se pune pe "diferentele culturale dintre America si tzara X"(Romania de exemplu) este atat de exagerata aici, incat ajungi sa crezi (prin mecanismul natural de contrazicere a ceea ce oamenii incearca sa-ti impuna) ca nu e nici o mare diferenta de fapt si ca lucrurile diferite sunt putine si, de fapt, nu chiar atat de diferite. Cu siguranta ca ele sunt mai multe decat mi-am dat eu seama pana acum, numai ca fie le-am ignorat, fie chiar nu m-au deranjat. Eram "pregatita psihologic" sa aterizez intr-o civilizatie diferita de cea in care am crescut, dar adevarate "socuri culturale" nu am avut, pana ieri.

Eram pregatita pentru faptul ca studentii americani sunt "altfel". Eram pregatita pentru faze de genul ca stau cu fundu pe banci sau cu picioarele in sus, ca in timpu orei incep sa mearga pe banci ca sa iasa afara sa-si cumpere ceva de mancare si apoi sa vina inapoi si sa inceapa sa fosneasca o punga. Nu m-a surprins mult sictirul pe care il afiseaza la ore, desi au de ales sa vina sau sa nu vina la seminarul pe care il tin (si, din cate am inteles, ar trebui sa fiu "onorata ca aleg sa vina" - chestia asta mi se pare ca ne-a fost spusa la orientare). OK.

La seminarul de ieri, am explicat o problema care poate a fost mai nebuloasa putin. Un student m-a rugat sa o explic din nou si am luat-o de la capat. Treaba era ca toti intelesesera in afara de studentul ala. Era sfarsitul orei si toata lumea se foia sa plece. Eu ii explicam omului si, cu coada ochiului il vedeam pe cel din spatele lui dand plictisit din cap ca a inteles (de genul "duh!"). I-am explicat, a inteles, toata lumea fericita. Cand sa plec, vine la mine ala care statea in spatele omului caruia ii explicasem si imi zice : "Hai sa-ti zic cum ar trebui sa explici chestia asta". Io am ramas cu gura cascata, crezand ca n-am inteles bine. Omu a facut un grafic pe tabla, a zis 2 cuvinte, s-a intors si a plecat. Asta da soc pentru mine. Pana la urma mi-am revenit :) si mi-am dat seama ca apreciez acest gen de reactie. E numai ca in Ro nu mi s-ar fi intamplat asta in vecii vecilor !!

8 Comentarii:

At 1:32 p.m., Anonymous Anonim a spus...

Nu inteleg care e partea care te surprinde. Faptul ca studentul a avut 'indrazneala' sa iti spuna cum crede el ca ar trebui explicate lucrurile, sau tonul cu care a facut asta?

Macar avea dreptate, era mai bine cum zicea el ca ar trebui sa explici? :-)

 
At 2:32 p.m., Anonymous Anonim a spus...

M-a surprins nu indrazneala, ci pur si simplu ca a facut asta, ca i-a trecut prin cap sa faca asta. Si, da, probabil faptul ca ideea lui era proasta a contribuit la mirarea mea. Daca ar fi fost ceva genial, as fi vazut de la inceput ca e o sugestie buna si n-as fi observat gestul (gestul ar fi fost motivat)..

 
At 2:40 p.m., Anonymous Anonim a spus...

Ai avut macar timp sa-i spui ca nu avea dreptate?

 
At 3:16 p.m., Anonymous Anonim a spus...

Sa stii ca si eu am facut asta, am corectat pe instructor / asistent / profesor atunci cand am crezut ca stiu ca nu are dreptate. Nu mi se pare ceva... american. :-D

 
At 4:51 p.m., Anonymous Anonim a spus...

Vivi, nu a fost cazu sa nu am dreptate. Eu am explicat cum am stiut si toata lumea a inteles. La sfarsitu orei vine unu si-mi zice cum ar fi trebuit sa explic si nu era o idee buna. Si nu am avut timp sa-i zic ca n-avea dreptate, pentru ca s-a intors si a plecat. A fost unul din acele momente in viata cand ramai perplex, ceva de genu : "ce-a fost asta ??"

 
At 7:27 p.m., Anonymous Anonim a spus...

Nu-ti face probleme, probabil ca o sa te mai intalnesti cu cazuri de genul asta. Tipuri de personalitati sunt multe si nu stii cine-ti pica-n clasa. Eu am avut un student care mi-a zis ca se simte ofensat de faptul ca ii dadeam ordine. Trebuie mentionat ca era o clasa de productie video in direct, iar la laborator eu eram regizorul de emisie, deci rolul meu era sa dau ordine. Nu a inteles, s-a dus la decan, a iesit taraboi mare.

 
At 10:14 p.m., Anonymous Anonim a spus...

Din fericire cred ca aici, ca TA ti se da o autoritate pe care studentii sunt obligati sa o respecte. Ma refer la cazurile in care te comporti normal :) Adica probabilitatea ca unui student sa i se para nu-stiu-ce si sa faca plangere e foarte mare avand in vedere educatia pe care o au aici. Prin urmare, treaba cu autoritatea e un lucru bun cred eu. Ar fi fost culmea sa fie si o politica de genul studentul nostru, stapanul nostru :))

 
At 2:53 p.m., Anonymous Anonim a spus...

Din pacate eu eram la o universitate mica, intr-o perioada in care erau inscrieri putine iar administratia se lupta pentru fiecare student recrutat. Asadar se aplica "studentul nostru, stapanul nostru" :(

 

Trimiteți un comentariu

<< Home