Moni's

16.2.06

Scoala :: "Google"+ "discovery".. ca sa zic asa

Semestrul asta sunt TA la un curs de introducere in computer science pentru oameni care nu sunt din CS. E un fel de curs oferit studentilor din alte departamente (cei care sunt in departamentul nostru pur si simplu nu au voie sa se inscrie), si are ca scop sa faca reclama domeniului. Proful care il preda e absolut genial (plus simpatic, funny, etc etc), e total traznit si face din fiecare curs un spectacol. De exemplu, cand le-a povestit de subrutine si recursivitate, a explicat pe cantece (in ideea ca unele cantece au versuri care se repeta si pentru versurile alea scriem o subrutina care le afiseaza ca sa nu scriem versurile alea de fiecare data bla bla - pentru cei carora li se pare dubioasa chestia asta, de acord!! E din cauza ca e ca e computer science stuff :) ) si la curs a inceput sa cante cantecele (de genul "Old Mac Donald had a farm...").

El zice ca scopul cursului asta e ca lumea sa vada ca nu suntem numai niste geeks (yea, right!) si ca informatica poate fi ceva cool - lucru usor de inteles pentru noi, astia din domeniu, dar poate mai greu de vazut din afara (oare de ce :D).

Eu la cursul asta sunt omu negru (persoana care se ocupa de teme). Chestia care imi place foarte mult e ca de fiecare data cand trebuie sa explic ceva cuiva, trebuie sa ma pun in pielea studentului caruia ii explic. Aporoape de fiecare data intreb studentul din ce domeniu vine, incerc sa gasesc analogii din domeniul ala, e super! :) Sunt un fel de analist (!!!) De exemplu, azi i-am explicat unei tipe care e in ultimul an la istoria artelor, cum e cu niste porti logice. Si niciodata portile logice nu au sunat mai "terre-a-terre" :)

Si mai e o parte buna, faptul ca trebuie sa asist la cursuri. Pentru ca fiecare curs e interesant. Dar azi in mod special mi s-a parut interesant, pentru ca proful le-a explicat cum face google sa gaseasca atatea chestii atat de repede si cum se face ca google le stie pe toate :). Intai i-a pus pe studenti sa-si dea cu parerea despre subiectul asta si a scris pe tabla o lista cu cateva lucruri (si, sincer, m-a surprins cat de mult i-a dus mintea pe studenti la capitolul asta - ok, poate mai citisera despre asta si prin alte locuri, dar oris'cum).

Dupa ce toata lumea si-a dat cu parerea, profu ne-a aratat o pagina pe care a creat-o la inceputul anului, care continea un cuvant inexistent (pe care nu-l pot reproduce aici pentru ca studentii o sa repete experimentul si o sa ajunga pe blogul meu si nu vreau asta - e cuvantul din titlu, sau mai exact, cele 2 cuvinte lipite) si a observat ca lui Google i-au luat 5 zile sa repereze pagina, adica 4 zile a zis ca cuvantul ala nu exista pe net si a 5a zi a dat un rezultat. Mi s-a parut un experiment interesant.

2 Comentarii:

At 4:36 p.m., Anonymous Anonim a spus...

Mi-a placut foarte mult textul tau! Mi-a amintit de perioada in care si eu eram putin mai geeky, pentru ca am facut profil mate-info in liceu si imi palceau matematica, informatica si fizica foarte foarte mult. dar, desi imi placeau, le intelegeam numai prin analogii dragute, pentru ca schemele si cifrele pur si simplu ma lasau rece. Evident ca era alt nivel fata de ce spui tu aici, dar parca seamana putin :P

Way to go! i like you.

 
At 5:21 p.m., Anonymous Anonim a spus...

Stii ce e ciudat? Ca scrierile tale imi amintesc foarte mult de cum eram(= gandeam) acum cativa ani (in facultate). Da, patetic dar adevarat :) Probabil ca semanam la un anumit nivel :)) Oricum, bine ca ai scapat de geekiness. Sper, in schimb, sa nu se molipseasca studentii (:D). Pt ca proful e destul de convingator..

 

Trimiteți un comentariu

<< Home