Moni's

24.8.05

America&me :: chestii haioase

Pana va uitati la poze, sa va povestesc 2 faze dure. Prima faza dura este legata de vizta mea la "magazinul rusului". Romanii de aici, nemultumiti ca nu mai au telemea, cascaval si mezeluri ca acasa, au rabdat in tacere surogatele de pe aici. O alternativa era "magazinul ungurului", dar marfa de acolo era cam scumpa. Intr-un final, rabdarea le-a fost rasplatita, prin aparitia unui magazin "de rusi", unde oamenii aduc marfa si de pe la noi si care, spre deosebire de magazinul ungurului, e mai ieftin. Foarte mandri, m-au dus la magazin, sa-mi iau si eu ce vreau de pe acolo. Eu m-am uitat usor patrat la haleala de care abia am scapat (pentru ca cura cu prajiturele de aici ma incanta mai mult decat vitrina cu mezeluri de "ca acasa") si, spre disperarea tuturor, mi-am cumpatat guma orbit, in cantitate mare, ca nu se stie niciodata cand ajung la un supermarket, iar marfa din magazinele din campus aici nu e asa de calitate ca cea din magazinu rusului :). Bineinteles ca am devenit foarte repede tinta misto-ului. Cum mi-o si merit, de altfel :)

A doua faza dura pe care mi-a povestit-o cineva este legata de aerul conditionat. Aici, cand e cald afara (cand e racoare afara, nici nu vreau sa ma gandesc..), cand te dai jos din autobuz, e "cald si bine". E ca iarna, cand afara e frig rau si esti inghetzat si intri intr-o casa la caldurica si e bine. Cam asta e senzatia. Cineva imi povestea ca era atat de frig in biroul lui din cauza aerului conditionat, ca a trebuit sa-si aduca un reshou. Reshoul ala a cedat si si-a cumparat ceva mai bun de incalzit. Dupa o zi sau chiar in ziua aia au venit la el oameni din birourile vecine sa-l roage sa opreasca resoul, pentru ca aerul conditionat e setat pe o anumita temperatura si, cum intr-un birou era mai cald, aerul a devenit si mai puternic, si se facuse congelator pe tot etaju. Solutia a fost, bineinteles, sa poarte o haina groasa, cand afara erau 40 de grade.

1 Comentarii:

At 10:57 a.m., Anonymous Anonim a spus...

Stiu ca e cam departe, dar daca ajungi in Queens, NY, trage o raita prin Sunnyside. E plin de magazine romanesti.

 

Trimiteți un comentariu

<< Home